Stiu stiu, primul vostru gand a fost “Bai dar esti prost, ce pretentii ai de la CEC si ce cauti acolo? Ti-ai facut-o cu mana ta!” Partial e adevarat, nu am auzit pe nimeni niciodata zicand “Frateee, m-am mutat la CEC si e genial, trebuie sa incerci!” E drept ca nu a zis nimeni asta nici de ING nici de Transilvania, celelalte doua experiente horror avute de mine in sistemul bancar local.
Dar in vremuri tulburi ai nevoie de banci stabile sa-ti pui putinul agonisit si cu cat esti mai sarac cu atat esti mai atent. Asa ca am mutat niste bani la ei, fara sa ma astept sa am probleme doar din atata, daca nu folosesc alte servicii. In mod evident, am fost exagerat de optimist.
Miercuri am dat o fuga la filiala lor din cartier, sa imi imputernicesc si sotia pe cont. Am zis ca o ora, in timpul pauzei ei de pranz, avem tot timpul, cat naiba poate dura? Mai facusem odata la BRD operatiunea si tinuse 10 minute. Bine, acolo civilizat cu programare. Dar asta e CEC si iar am avut o gandire exagerat de pozitiva.
Intram acolo, 2 persoane inaintea noastra, iar din cei 4 angajati doar unul lucra cu un client. O doamna la un birou mai tasta asa din cand in cand, sefa de unitate in biroul din spate parea plictisita si doamna de la casierie la fel. Noi ne grabeam, ei nu.
Dupa 5 minute, intreb intr-un mod foarte audibil, adresandu-ma colectivului CEC, de ce munceste o singura persoana din 4 cu publicul, daca tot asteptam mai multi. Mi se spune pe un ton extrem de intepat ca doar doamna respectiva poate facea acea operatiune, iar cea de alaturi care tasta de forma, e cu creditele. Zic ok, uitati eu am venit pentru o imputernicire, o poate face altcineva? Liniste. Intreb daca o poate face sefa, imi raspunde intepat ca ea face doar autorizari. Pai tehnic vorbind e o autorizare, nu?
Mai vine lume cu treaba la casierie, ii las in fata, vin si niste persoane la sefa de filiala, aparent se cunosteau, tanti care lucra inca era cu primul client, ca nici nu se grabea si e si multa hartogaraie. Dupa vreo 20 de minute sun la ei la call center si foarte sonor incep sa reclam situatia. Sefa se cam schimba la fata dar nu schiteaza nimic. Doamna care tasta se duce sa o ajute pe cea care lucra, desi aparent ea stia doar credite. Dubios.
Termin de reclamat, stam in continuare, trecusera 35 de minute deja. Doamna care lucra, terminase cu un client, trecuse la al doilea, aceeasi viteza de melc in vid. Intreb din nou sefa de filiala daca nu poate face altcineva imputernicirea si minune, imi zice “Pai v-am zis de prima data, se poate face si la casierie”. Prima data nu a spus asta, desigur.
Mergem sa o facem la casierie, aflam ca ne costa 2.50 ron, platesc cu Revolut, ca aia am pe ceas, surpriza, tranzactie respinsa, doar carduri CEC! Noroc ca avea sotia cash. Asta ca sa intelegeti nivelul. Pana la urma mai stam si acolo sa semnam sa scoata hartii sa una alta, cam 50 de minute pierdute in total. Am lasat 2-3 persoane sa treaca la casierie inainte, ca nu ma informasera, ca sa isi bata nitel joc. Ca ala e nivelul la CEC, ca in Evul Mediu.
Joi, a doua zi, pe la 2 dupa amiaza, cand eram in Piata Obor dupa carbohidrati si proteine (nu ratati vaca maturata de origine franse de la Ferma Baciu, da?) ma suna o doamna de la CEC, cu o atitudine la limita politetei. Dupa ce se asigura ca eu sunt eu si ca sunt de acord sa inregistram, imi spune ca m-a sunat sa imi citeasca la telefon raspunsul CEC la reclamatia mea facuta cu 28 de ore inainte. Deci verificasera nimic.
Si incepe sa citeasca mecanic un mail de un corporatism feroce, prin care eram asigurat ca CEC imi vrea tot binele din lume, dar nu a fost vina lor. Dupa 2 minute o intrerup si o intreb de ce nu imi dau civilizat pe mail raspunsul, in loc sa ma tina in piata ascultand discursuri de PR. Ca suntem in 2023. “Trebuie sa ma consult cu colegii, sa vad daca se poate” raspunde aceeasi voce, usor ostila. Ii sugerez sa o faca, urez o zi excelenta si inchid.
Intelegeti, da? La una dintre cele mai mari banci din Romania, in 2023, in UE, ti se citesc raspunsurile la reclamatii la telefon. Si nici nu a vrut sa treaca direct la concluzii, a spus ca trebuie citit tot! Presupun ca se credea in Avengers razbunandu-si colegii si eu eram un fel de Thanos, sau macar de Loki, nu? Cert e ca pana la publicarea acestui articol, mailul respectiv nu s-a izbit de inbox-ul meu si ma indoiesc ca o va face. Dar daca se intampla minunea, o sa il adaug aici, sa ramana amintirea unui PR de calitate.
Deci, la CEC e ca pe vremea lui Cuza. Cand se plimba prin oras unul tocmit de stapanire si citea populimii ce legi a dat domnitorul. Ca atat se putea atunci. Stie cineva cum il cheama pe postelnicul de la CEC, sa obtin si eu o audienta la Voda al lor? La1864 au facut banca si la momentul ala au ramas inca in materie de tratat clientii!
P.S. Da, poate tu nu ai face reclamatie doar pentru atat. Dar sa nu uitam ca daca patesti ceva nasol pe banii si timpul tau su nu reclami, iti meriti soarta, da? Dupa cum am scris aici. De aia nu se schimba lucruri la noi, ca toti dau din umeri de frica parerii altora sau din lenea de a face ceva.
io vreau sa te felicit pentru performanta 2 in 1 ca samponu': cu vizita asta la cec ai facut atat un derapaj cat si o descoperire! i
Man, nush cum sa-ti spun, dar ai meritat-o!
NU pentru ca te-ai dus la CEC, ci pentru blasfemia asta:
"[...]eu am venit pentru o imputernicire, o poate face altcineva? Liniste. Intreb daca o poate face sefa, imi raspunde intepat ca ea face doar autorizari. Pai tehnic vorbind e o autorizare, nu?"
Da' un' te crezi?!?... Sefa sa faca o imputernicire pe cont, cand ea doar trebuie sa dea click cand primeste un prompt de la un subaltern... Asa ceva, atata neobrazare n-am vazut!... Pai, de-aia e, mă, doamna director - sa munceasca cot la cot cu angajatii?!?
......
Acuma ca ne-am racorit oleak si am redevenit seriosi - sunt atat de putini directorii de agentii bancare care au habar ce fac oamenii lor... De multe ori, de asta nici nu intervin: nestiinta ii face nesiguri si speriati de umbra lor. Eu cunosc caz de director de sucursala, cea mai mare in orasul cu pricina, care literalmente se ascundea dupa birou sa nu fie vazut de clienti, sa nu-l intrebe careva ceva.
Si tu vrei sa te imputerniceasca sefa de la CEC... ca iar m-aprind!
:)))))))