Discussion about this post

User's avatar
Marian's avatar

Uite o poveste reala recenta de anul acesta!

Sunt la o firma IT out sourcing.

Nu am avut niciodata meeting face to face cu managerul. o tipa responsabila de proiect zicea ca e f ocupat.

Mai mult, dupa vreo cativa ani de stat la o firma mica care nu mai mergea, am zis sa schimb sa mai invat ceva technologii. Si ajung aici la firma asta de outsourcing, nu am cerut mult (my bad) ca na sunt putin outdated.

Ce sa vezi?

Pe proiect de devops mai sunt 3 seniori si eu.

- unul lipseste mai tot timpul de la dailyuri, ba e bolnav, ma a avut ceva de rezolvat, in 3 luni a avut 3 taskuri, cred ca doar unul l-a terminat. Dupa 3 luni a plecat.

- celalalt senior, are o firma a lui, si el lipseste des dar asa cat sa faca un minim de treaba, face ceva taskuri sa zicem 14 taskuri in 4 luni. Ca sa-l citez "Incet dar sigur"

- al treilea e foarte muncitor isi da interesul, face 60 de taskuri din alea mici majoritatea de generat tokenuri de acces etc. Dar nu stiu cum de a fost angajat ca senior (ba stiu, mi-a zis ca aveau neaparat nevoie sa gaseasca 2 oameni sa prinda proiectul) ca nu stie mare lucru (am o groaza de print screenuri: nu stie sa atasaeze un fisier la PRul din BitBucket, pune intrebari stupide, este pus de cei de proiect sa citeasca codul, el posteaza linkuri, eu analizez si raspund in locul lui etc), nu ia taskuri de scris cod, nu stie Kubernetesm nu stie terraform ...adica NU STIE aceeleasi tehnologii care nu le stiam nici eu,d ar ia cu 1000 euro in plus ca mine!!!

- al 4 lea sunt eu care in 2 luni fac 30 de taskuri si mai mici si mai cateva foarte grele care iau mai mult timp.

Construiesc o relatie buna cu managerul de la client care e foarte ok, vede situatia si ramane si el preplex dar si acolo e un context: dupa pandemie li s-a cerut sa revina la birou, lume anu a vrut, atunci firma le-a aduc contractori! si manageriid e acolo trebuie sa faca sa mearga treaba cu contractorii, oamenii de acolo au mai plecat, mai greu cu comunciarea cu ei, etc.

Nivelule sniorilor de la client este mult peste nivelul seniorilor din echipa din Ro!

Concluzie si lectie dura pentru mine!

Data viitoare trebuie sa cer mai multi bani, eu lovit de sidnromul impostorului, na sa fiu corect ca nu stiu nu stiu ce tehnologii! Uite ca altul cu tupeu (sau mai norocos) nici el nu stie dar a a cerut mult si invata tehnologii pe bani de senior.

Expand full comment
Nea Mărin Miliardar's avatar

Am dat like aici altfel vede managera pe Linkedin :)) (da, îmi dă stalk la activitate, s-a dat de gol într-un 1 on 1)

Non-Technical managers în puncte cheie al unui software dezvoltat sunt cel mai haos.

Nu zice nimeni că tre' să ştii repede totul, dar noțiuni cât să pui treaba cap la cap, măcar cum se face un ticket în jira nu te-ar încurca, zic si eu. După mă rupi pe mine în meetings cu abureli de tip "team cohesion, velocity, diversity & inclusion" şi alte rahaturi.

O zi faină că intru in daily! (Sau daily stand--up scrum ceremony, cum zicem ăştia mai bazați, ce ştii tu..)

Expand full comment
8 more comments...

No posts