Discussion about this post

User's avatar
Andrei C.'s avatar

Eu am trecut printr-un onboarding care a decurs asa:

- am primit un calculator;

- mi s-au aratat cateva chestii pe care trebuia sa le repet "monkey see, monkey do" style;

- dupa vreo 3 saptamani am ajuns sa fiu ignorat 90% din timp;

- cand puneam vreo intrebare, mi se raspundea ca e o chestie pe care trebuia s-o descopar singur;

- dupa 3 luni mi-au spus ca nu am ajuns la nivelul de care aveau ei nevoie si m-au dat afara.

.

Deci, da: use the Force, you must Luke!...

.

(mai multe nu mai spun, ca am mai discutat topicul asta si pe LinkedIn)

Expand full comment
Azdamus's avatar

Mai sunt si exceptii. A existat o companie unde tot procesul de onboarding era declansat de HR prin ServiceNow si de la crearea contului pana la aplicatiile specifice rolului erau toate automatizate. Veneai la birou (prin 2017) si era totul gata instalat, configurat, aveai drepturile necesare rolului din prima zi. Knowledge Transfer-ul era cel care dura 1-3 luni (in functie de rol) dar era deja planificat de manager (american). E drept, totul era customizat, construit in-house de o echipa de oameni care stiau ce cacat faceau. Iar departamentele intre ele colaborau nu se rupeau in orgolii care-i mai coios.

La corporatii mari (10K+)...mai bine intrebi de Mac si aia e. Nu am vazut corporatie care sa gestioneze procesul la fel de bine.

Expand full comment
9 more comments...

No posts