Office of Strategic Services, precursorul CIA, a publicat in 1944 un Manual al sabotorului, declasificat in 2008. Scopul sau era să folosească populatia din teritoriile Axei pentru a provoca probleme și a-i face viața grea Germaniei și aliaților săi
Partea cea mai amuzanta din el este capitolul destinat sabotarii organizatiilor (General Interference with Organizations and Production), care o sa va sune extrem de familiar, daca ati lucrat vreodata la o multinationala. Sau la o firma romaneasca mai mare, desigur. Nu, nu ca sabotor, ci ca angajat, desi diferenta intre astea doua o sa devina usor neclara dupa ce cititi cele de mai jos, cel putin pentru unii colegi:
Sfaturi pentru sedinte si conferinte:
Insistati să faceti totul prin "canalele oficiale". Nu permiteti niciodată scurtaturi pentru a accelera luarea deciziilor.
Negociati cu privire la formularea exacta a comunicarilor, minutelor si rezoluțiilor.
"Tineti "discursuri". Vortbiti cât mai des posibil si în detaliu. Ilustrati-va "punctele de vedere" prin anecdote lungi si relatari ale experientelor personale.
Cand este posibil, trimiteti toate problemele la comitete pentru "studiu si considerare suplimentara". Incearcati sa faceti comitetele cat mai mari posibil - niciodata mai putin de cinci (persoane)
Aduceti în discuție probleme irelevante cât mai des posibil.
Faceti referire la problemele decise la ultima intalnire si incercati sa redeschideti chestiunea privind oportunitatea acelei decizii.
Militati pentru "prudenta". Fiti "rezonabil" si indemnati-va colegii sa fie "rezonabili" si sa evite graba care ar putea duce la situatii stanjenitoare sau dificultati ulterioare.
Fiti ingrijorati cu privire la adecvarea oricarei decizii - ridicati problema daca actiunea prevazuta se incadreaza in jurisdictia grupului sau daca ar putea intra in conflict cu politica unui nivel superior.
Sfaturi pentru management
Cereti ca totul sa fie in scris
"Intelegeti gresit" ordinele. Puneti intrebari fara sfarsit sau angajati-va intr-o corespondenta lunga despre astfel de comenzi. Criticati-le cand puteti.
Incercati sa amanati cat mai mult livrarea comenzilor. Chiar daca unele parti ale comenzii sunt pregatite mai devreme, nu livrati comanda pana cand nu este complet pregatita.
In distribuirea sarcinilor de lucru, atribuiti intai sarcinile neimportante. Asigurati-va ca sarcinile importante sunt atribuite lucratorilor ineficienti
La instruirea noilor lucrători, oferiti instrucțiuni incomplete sau înselatoare.
Pentru a reduce moralul si, implicit, productia, trebuie sa aveti o atitudine pozitiva fata de lucratorii ineficienti si oferiti-le promovari nejustificate. Discriminati impotriva lucratorilor eficienti si plangeti-va in mod incorect despre munca lor.
Tineti sedinte cand sunt lucruri mai importante de facut.
Incercati sa cresteti numarul de hartii necesar pentru orice
Multiplicati procedurile și aprobarile implicate în emiterea de instrucțiuni, salarii și alte documente. Fiti sigur că trei persoane trebuie să aprobe orice lucru în loc de una singura.
Si asa mai departe, gasiti varianta integrala aici. Cum suna? Nu va vine sa va intrebati cine a copiat din asta regulile de la locul vostru de munca?
Foarte simplu: "fa totul ca la carte" ca sa bagi in seama si prostii (conform unui comentariu anterior:))). Nu-i vezi ca astia sunt cei care-ti strica ... dinamica, apeland la multe puncte din lista?!? Trebuie sa-i bage cineva in seama si pe ei!!! Si nu sunt putini, o stii prea bine ...
Google are probleme sa dea afara oameni din Europa din cauza sindicatelor:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-04-06/google-and-amazon-struggle-to-lay-off-workers-in-europe?sref=sWnGcD4f&leadSource=uverify%20wall