10 motive pentru care renuntatul la masina si trecutul la bicicleta in Bucuresti e o aberatie sinistra.
De fiecare data cand comentez ca nu se fac parcari in Bucuresti, sau ca cele existente se scumpesc aiurea de leprele USR si š¤”nicusor danš¤” apare cate un somer unul care urla ca trebuie sa mergem cu bicicletele. Si ca trebuie interzis tot in afara de mizeria de transport in comun si biciclete, ca degeaba esti prost, daca nu esti si fanatic, nu?
Sa ne lamurim, desi detin o masina, nu am carnet, ca nu m-a pasionat niciodata condusul, sotia se ocupa de asta. Deci nu-s vreun fanatic cu BMW alb din 2003 care se duce sa-si ia paine cu masina.
In al doilea rand, cand lucram la Electronic Arts, faceam Colentina - Semanatoarea pe bicicleta in fiecare dimineata cand vremea si temperatura permiteau. Asta pentru ca acolo aveam dush si nu ma duceam putind a transpiratie. Si m-am lasat cand erau sa ma calce 2 masini la 2 zile diferenta si era sa ma omoare un alt cretin cu deschisul portierei brusc in rond la Universitate. Deci stiu cum e.
In al treilea rand, pentru cumparaturi din zona, mers la Obor la piata etc, acum am o trotineta electrica cu care merg civilizat pe trotuar sau chiar pe strada cand e liber. Deci din nou, nu-s fanatic, da?
Acum sa revenim la ipoteza cretinilor conform careia trebuie sa facem Bucurestiul un paradis al bicicletelor si de ce e imposibil:
60% din romani sunt supraponderali. Adica grasi, nu grasuti, nu bine facuti nu d-astea. Adica au minim 10kg in plus fata de greutatea aia decenta. Astia daca se apuca de biciclit o ora doua pe zi, se pot alege cu un infarct linistiti sau cu alte chestii, ca ai nevoie sa slabesti nitel pe baza de dieta, nu te apuci sa pedalezi ca disperatul.
112 zile pe an in Bucuresti ploua. Nu stiu despre voi, dar eu urasc sa merg prin ploaie cu bicicleta. Am facut-o cand nu am avut de ales si nu e amuzant sa ajungi murat la destinatie si plin de noroi. Mai ales ca in Bucuresti canalizarea e un dezastru si te faci ca dracu din balti.
70-80 de zile pe an in Bucuresti sunt temperaturi sub 10 grade Celsius, ceea ce inseamna ca trebuie sa te infofolesti foarte bine, sa ai manusi, iti sparge vantul fata etc. Cei care au mers pe frig stiu cat de nasol e.
Nu am o harta cu gropile si sleaurile din Bucuresti, dar va asigur ca-s multe, mai ales de cand cretinul de Nicusor Dan nu a facut nimic pentru drumuri in 4 ani. Am cazut odata nasol din cauza denivelarilor din dreptul unei statii de troleu, denivelari de care e plin in Bucuresti, dar le simti doar pe trotineta/bicicleta. Sansele sa te duci in cap sunt mari.
Desi legendara poluare din Bucuresti, dupa cum imi arata cele doua filtre de aer Dyson din casa, este o legenda, cand mergi cu bicicleta/trotineta printre masini literalmente inspiri noxe. Presupunand ca faci 2 ore pe zi dus/intors de la munca, e destul de nasol pentru santate. Asta uita geniile ecologice.
Desi au aparut timid parcari de biciclete, nu sunt peste tot si se fura in draci, ca la noi militia doarme. Nu toti isi permit si pot cara pe bicicleta lanturi si chestii de siguranta de 3-400 de lei.
Dupa cum am zis, e periculos in trafic, soferii sunt neatenti, militia e inexistenta sau doarme pe ea si sunt majoritar cretinii de la locala, total neinteresati de birocratia unui incident din cauza unui parlit de biciclist.
Lumea vrea masini, nu biciclete, nu benzi speciale, nu piste pe strazi. Si la ultima verificare se numea democratie nu? Nu angajam primari ca sa ne educe, ii angajam ca sa faca ceea ce vrea lumea.
Nu poti face cumparaturi cu bicicleta decat strictul necesar (cum fac eu cu trotineta din piata). Mai ales cand te duci la Kaufland si astea mari si iesi cu un carut plin. Nu incepeti ca imi pun lazi pe bicicleta ca nu-s la tara.
Reteaua de trenuri si transport in comun din tara e la fel de praf ca transportul in comun din Bucuresti, nu poti renunta la masina daca vrei vacante oriunde in tara sau ai rude de vizitat, de exemplu. Ma uitam la Hateg, care desi e un orasel cunoscut, au inchis gara acum foarte multi ani.
Cam asa sta treaba. Am vazut contra argumente la tot ce am zis mai sus de la somerii fanatici de stanga, spalati pe creier si frustrati ca nu pot avea o masina si sunt rizibile. Bucurestiul nu e pentru biciclete decat la o plimbare lejera de seara si nu prin parcuri, ca-s pline. Din pacate, as adauga, ca mi-ar placea sa mai dau ture uneori.
Ai uitat sa mentionezi cum vezi dimineaČa soferii sunt cu ochii lipiti de telefoane. Ma gĆ¢ndeam si eu, cand am stat la BucureČti sa merg pe strada cu bicla.. Dupa ce i-am vazut, am zis neČ. Noroc ca aveam si pista pana aproape de munca, de la Alba Iulia la Muncii, dac o stii.
Am renuntat sa cumpar motor sau scuter cand gasca unor colegi au fost la inmormantarea unuia de 30 de ani in fata caruia a intors deodata masina politiei pe banda continua si el era pe motor.
Inainte de diferentierea pe baza de avere a celor care ies in trafic, vreau sa vad ca autoritatea locala a facut tot ce era posibil ca toti sa calatorim decent cu masina: oltimizat strazi, retea de semafoare inteligente ai constructia si amenajarea de parcari.
Orice administratie e o entitatea de servicii pt populatie care executsa lucrari pe banii populatiei; nu ii pune nimeni acolo sa ne certe si sa ne arate cu degetul, ci sa munceasca incat noua sa ne fie mai bine pe banii nostri. Orice administratie deraiaza de la misiunea asta trebuie rasturnata si judecata in regim de urgenta.
Daca vor sa controleze aia cu poluarea, o masoara si platim pt depoluare- plantari de copaci , centuri verzi?, etc. Dar in mod corect: unul cu motor de 3,5l hibrid care merge 30000 km pe an sigur emite mai multa poluare decat unchiu-meu care merge 3-4 mii km pe an cu motorul de 1,6 benzina; fara exceptii pt dulai. Ir pt el la 70+ ani mersul pe 2 roti sau scuter nu e optiune