22 Comments
User's avatar
Adrian Apostol's avatar

Ai uitat sa mentionezi cum vezi dimineața soferii sunt cu ochii lipiti de telefoane. Ma gĆ¢ndeam si eu, cand am stat la București sa merg pe strada cu bicla.. Dupa ce i-am vazut, am zis neț. Noroc ca aveam si pista pana aproape de munca, de la Alba Iulia la Muncii, dac o stii.

Expand full comment
Sebastian's avatar

da, o stiu si corect, ala e alt motiv.

Expand full comment
DanR's avatar
Jun 6Edited

Am renuntat sa cumpar motor sau scuter cand gasca unor colegi au fost la inmormantarea unuia de 30 de ani in fata caruia a intors deodata masina politiei pe banda continua si el era pe motor.

Inainte de diferentierea pe baza de avere a celor care ies in trafic, vreau sa vad ca autoritatea locala a facut tot ce era posibil ca toti sa calatorim decent cu masina: oltimizat strazi, retea de semafoare inteligente ai constructia si amenajarea de parcari.

Orice administratie e o entitatea de servicii pt populatie care executsa lucrari pe banii populatiei; nu ii pune nimeni acolo sa ne certe si sa ne arate cu degetul, ci sa munceasca incat noua sa ne fie mai bine pe banii nostri. Orice administratie deraiaza de la misiunea asta trebuie rasturnata si judecata in regim de urgenta.

Daca vor sa controleze aia cu poluarea, o masoara si platim pt depoluare- plantari de copaci , centuri verzi?, etc. Dar in mod corect: unul cu motor de 3,5l hibrid care merge 30000 km pe an sigur emite mai multa poluare decat unchiu-meu care merge 3-4 mii km pe an cu motorul de 1,6 benzina; fara exceptii pt dulai. Ir pt el la 70+ ani mersul pe 2 roti sau scuter nu e optiune

Expand full comment
Iceinvest's avatar

PĆ¢nă nu se fac parcări de biciclete ca Ć®n Japonia, poți să ai ce lanț vrei tu. Unul hotărĆ¢t ți-l taie cu flexul pe baterie. Sau dacă nu-ți taie lanțul, Ʈți fură ceva de pe ea, de la o roată pĆ¢nă la șa, pedala sau orice poate demonta rapid. Eu mai merg cu bicicleta, dar doar unde pot parca bicicleta Ć®n interior Ć®n siguranță.

Expand full comment
Lucian's avatar

Am avut un coleg de munca in urma cu vreo 8 ani care era foarte pasionat de mersul pe bicicleta, omul venea din Berceni in Pipera pe bicicleta la birou aproape zilnic, juca rugby amator si era un munte de om.

La un control medical a avut surpriza sa afle ca plamanii lui aratau similar cu cei ai unei persoane care fuma un pachet de tigari pe zi, cu toate ca el nu pusese gura pe tigari in viata lui.

Totul se datora noxelor pe care le inhala si de atunci a renuntat sa mai vina pe bicicleta la munca.

In maoritatea oraselor, transportul in comun e mult mai praf ca in Bucuresti pentru ca nu exista metrou si in multe cazuri nici tramvaie, deci doar autobuze si troleibuze care se blocheaza in trafic masiv.

Mereu cand ma duc in orasul meu natal, prefer taxiul pt ca autobuzul vine foarte greu (o data la 15-20 de min) si e mereu plin de nu ai loc nici sa te misti.

Denivelarile de pe trotuare sunt foarte multe si foarte periculoase, am vazut cazuri la mine in cartier unde pistele de biciclete arata ca dupa bombardament si daca ai cazut acolo, ai sanse mari sa se lase cu vreo fractura.

In afara de parcuri, in Bucuresti sunt putine zone in care este sigur sa mergi cu bicicleta.

Expand full comment
Sebastian's avatar

si in parcuri mergi cu 5km/h ca e omor. Nici acolo nu prea merge.

Expand full comment
M.B.'s avatar

Multe din puncte sunt valide, ca fost biciclist prin nebunia din București am trăit cam tot ce spui pe propria piele sau a apropiaților, e oribil!! Insa...ca mereu exista un Ć®nsă, nu sunt de acord ca primarul nu trebuie sa facă educație, nu ai cum sa folosesti doar majoritatea drept criteriu de luat decizii, ca avem istoria care ne arata ca e nasol cu poporul, ca poporul e mult și prost. Eu asa zic, un lider bun Ʈși asuma și decizii nepopulare pe termen scurt, nu doar ce vrea electoratul, ca uite de asta suntem unde suntem cu RomĆ¢nia, ca lipsa de viziune și curaj de la cei aleși. Oare Olanda sau Danemarca au ajuns sa susțină bicicleta fiindcă asa voiau oamenii sau oamenii au ajuns pe biciclete fiindcă asa i-a Ć®mpins guvernarea?

ƎntorcĆ¢ndu-ma la mersul cu bicicleta, cred foarte mult ca trebuie Ć®ncurajat acest aspect, fiindcă nu ai spațiu fizic Ć®n orașe sa faci bulevarde și parcări, ca asa se dorește. Nu, faci infrastructura, dai amenzi draconice oricui intra pe pistele de bicicleta și pui transportul Ć®n comun la punct, iar apoi oamenii se vor orienta spre ce e mai ieftin și convenabil: bicicleta, mers pe jos, trotineta, ebike, iar mașina doar cĆ¢nd e necesara, nu tot timpul.

Dar...realitatea e ca Ć®n RomĆ¢nia mentalitatea e problema, de la lideri pana la opinca, de la șoferi pana la pietoni, totul e un haos, nimic nu se respecta, celalalt nu contează. Iar asta, nu Ć®mi e clar, oare e cauza sau efect?

Expand full comment
Sebastian's avatar

tramsportul in comun e o mizerie, cu aceleasi trasee de 100 de ani, cu omor si prea putine mijloace de transport. Masinile nu trebuiesc pedepsite, asta e o cretinatate in occident pentru ca lovesti tot in amarati.

Expand full comment
M.B.'s avatar

Deci Ć®ncă m-as mai descurca cu liniile de Ratb Ć®n capitala? M-am mutat de 6 ani și nu am mai dat pe acolo deloc, maxim de cĆ¢teva ori la aeroport, asa infect mi se pare Bucureștiul! šŸ˜€

Expand full comment
Raluca Tanase's avatar

"Nu angajam primari ca sa ne educe, ii angajam ca sa faca ceea ce vrea lumea."

Lumea nu vrea santiere care dureaza ani, galagioase si pline de praf, cand primarul decide sa repare o strada. Lumea vrea doar rezultatul santierelor.

Primarii pot avea si rol educativ. Impreuna cu consilierii pot vedea imaginea de ansamblu, cu toate implicatiile ei si pot lua decizii pe termen lung, pe care lumea nu le va intelege prea bine la inceput, pentru ca lumii ii lipsesc niste piese din puzzle.

Expand full comment
Sebastian's avatar

Cu certitudine nu am vrut impozite de 11 ori mai mari pe parcare de la cretinul de nulisor dan

Si lumea stie cum se repara o strada, nu aia e educatia. Ci ineptia cu orasul de 15 minute si presiunea sa se renunte la masini pentru hipsterisme. Tocmai am crapat de cald azi intr-un tramvai

Expand full comment
Movu's avatar

Fereasca-ma Dumnezeu cat derapaj mental =)))

Omu crede ca maine ar incepe toti sa mearga cu bicla si le crapa inima la ATI

Boss, vezi ca nu e o miscare de pe azi pe maine, toate punctele tale se dezvolta in timp. Atinge niste iarba pana vorbesti.

Eu sunt obez si merg cu bicicleta, iarna pe langa manusi oricum te incalzesti si ploaia se face cu o pelerina.

Expand full comment
Stefan's avatar

Eu mi am luat un maxiscuter de 125cc si e viata cu el in trafic... Mereu primul la semafor si las masinile mereu in urma. Am spatiu de depozitare sub sa, si daca imi trebuie mai mult, iau un rucsac.

Expand full comment
Sebastian's avatar

misto

Expand full comment
Tiberiu's avatar

Fara a politiza subiectul pentru ca aici e febrila treaba datorita alegerilor si cu totii avem pareri diferite, ceea ce e normal. Sunt pentru incurajarea chiar si putin fortata a transportului cu bicicleta, nu din ratiuni eco, ci din motive de sanatate. Si nu, nu va veni infrastructura sa bata la usa si sa iti dea statul bani sa mergi cu bicicleta, nu s-a intamplat nicaieri si nu se va intampla niciodata.

Daca ne uitam la sanatatea si speranta de vita europa de vest vs. SUA, e clar ca in europa unde este incurajata folosirea biciletei, avem vreo 10 ani+, ceea ce nu e de neglijat.

Expand full comment
Sebastian's avatar

eu nu inteleg asta cu fortarea, eu nu am chef sa merg pe bicicleta de ce sa fiu fortat? Sau, dupa cum am aratat sunt probleme cardio la greu si de greutate si nu te sui pe bicla si slabesti, Crezi ca cei peste 50 de ani trebuie sa mearga pe bicicleta? 24% din Bucuresteni au peste 50 de ani. Ai mei la pensie trebuie sa bicicleasca?

Intai se tine dieta, pe urma se face sport daca esti gras sau se face moderat, ca altfel iti rupi inima, asta cu ii punem pe bicla si sunt campioni e absolut paralela cu realitatea.

Si daca fortezi cu impozite, dai doar in saraci, ca in occident.

Expand full comment
Tiberiu's avatar

Nu spun ca trebuie fortat, ci incurajat. Nu suntem Coreea de Nord sa obligam oamenii. La fel cum a spune ca e sustenabil sa fie 4 masini la apartamente de 2 camere, va fi ok, daca se fac parcari. nu ai unde sa le faci. Asta e realitatea si trebuie gasit un compromis.

Nu cred ca mijloacele de transport in comun sunt o mizerie. S-au modernizat foarte mult in ultimii ani.

Eu asa am invatat in anii 2000 bucurestiul, cu metroul, tramvaiul si autobuzul. ulterior prin afara cand am locuit, am vazut ca in orasele mari, chiar nu ai nevoie de masina.

Merg zilnic cu masina de cand mi-am luat permisul, dar nu sunt taliban cu asta :)

Expand full comment
Valentin Nebunescu's avatar

PS sunt siderat de faptul că n-ai permis!

Expand full comment
Valentin Nebunescu's avatar

Argumente valde și logice,chiar decente .Știi ca eu mai zic cĆ¢te una cu hidrogenul ca sursă energetică, dar asa cum se prezintă situația, e scump de implementat .

Expand full comment
Alexandru Oprean's avatar

Posibil asa sa vi zis si aia din vest acum 20-30 de ani cand au inceput sa se apuce de treaba. Lucrurile astea ia timp, dar rezultatul este o viata mai buna pentru toti si in special mai putina poluare.

Ce le trebuie oamenilor ca sa treaca la transportul in comun si bicicleta in numar mai mare?

Cred ca inca 2-3 scumpiri de asigurare, 1-2 scumpiri de impozit, mai ales pentru cazanele vechi si vreo 2-3 ani de inflatie din asta. Si sa vezi ce frumos renunta multi la masini pentru ca nu si le mai permit. Si cei din vest multi au renuntat la masini nu pentru ca nu ar fi mai comod, ci pentru ca a devenit intretinerea foarte scumpa. Si noi mergem in directia aia, dar cu pasi mai timizi.

Expand full comment
Sebastian's avatar

si nu e o solutie, sa nejumuleasca de bani ca sa ne fie tot mai greu. Sper sa piarda Nulisor Dan alegerile, ca e fanatic pe tema asta, ca si incompetentul userist de la sectorul 2

Expand full comment
User's avatar
Comment deleted
Jun 4
Comment deleted
Expand full comment
Sebastian's avatar

asta e misto

Expand full comment