Romania este intr-o bula bugetara ramasa la nivelul anului 1990. Orice taxa sau impozit colectata sub orice nume, ca e salubritate, stalp, sanatate sau pe folosirea prezervativului (ultima nu e reala... inca), merge intr-un singur loc, la bugetul de stat, de unde guvenul in uriasa sa intelepciune decide cum se imparte...
Ideea orasului de 15 minute nu ii apartine ci este a curentului progresist ce otraveste lumea!
Cred ca solutia este perfectionarea transportului in comun desi fudulia si lenea mioritica nu au leac!
Sper ca si in Bucuresti sa se interzica aceste nenorocite de trotinete asa cum se intimpla deja prin Europa!
In ceea ce priveste modul de a munci de acasa( ca nu mai pot cu romgleza)este si va fi i mare pacaleala vazind in fiecare zi a saptaminii si la orice ora parcarile pline de la complexurile comerciale, fapt ce inainte de plandemie nu se intimpla!
O, ba da, se intampla si inainte de pandemie ca mall-urile sa fie pline zi-lumina. Din 2011 pana in 2017 am facut teren din greu prin Iasi si imprejurimi. Mereu centrele comerciale din Iasi erau pline.
Eu nu sunt pentru full remote, trebuie lasata optiunea angajatului.
Traficul il reduci la jumate, daca transporti copiii cu autobuze scolare. Stiu ca nici un primar nu va face asta, dar asta e singura optiune prin care poti avea trafic lejer si blocaje minime la orele de varf.
Sunt de acord ca una din solutiile pentru decongestionarea traficului este munca remote. Din pacate primarul si municipalitatea nu prea are cum sa faca firmele sa o adopte, nu e ca si cand pot da o lege sa le oblige cum sa-si desfasoare activitatea, astea sunt lucruri care tin de fiecare companie in parte.
In plus, atunci cand vorbim de multinationale, aceste decizii sunt luate mereu de la sediul central si se aplica in toate tarile, nu e ca si cand filialele din Romania au decis ca sunt ele mai cu motz si vor neaparat sa aduca oamenii degeaba la birou.
Cunosc chiar cazuri in care firme care aveau mai multe cladiri renuntasera la o parte din ele sa faca economie la chirie, iar atunci cand a venit decizia de intoarcere la birou, oamenii pur si simplu nu aveau loc toti in birourile ramase.
poti da scutiri de taxe si altele si poti discuta cu firmele, exista solutii. Dar scopul ticalosilor e sa ne rupa cu impozite, nu sa rezolve situatia in sine, aici e problema.
Multinationalelor si firmelor mai mari li se rupe in 14 de eventualele scutiri de taxe locale de la noi cand cele mai mari taxe pe care ele le platesc sunt cele pe munca, 25% CAS si 10% CASS cand ai de la cateva sute de oameni in sus atarna mult mai greu in balanta contabila decat orice alta taxa.
Aici consider ca initiativa ar trebui sa vina in special din partea conducerii acestor companii, in loc sa cheltuie foarte multi bani pe campanii de CSR total inutile, o astfel de initiativa ar avea un impact mult mai mare si imediat, insa interesele din zona imobiliara primeaza, s-au dat spagi colosale in pandemie de catre dezvoltatori firmelor mari sa nu renunte definitiv la birouri si acum RTO nu e decat rezultatul.
Jumate din traficul din București e generat de berbecii care s-au mutat în suburbii fără să-și dea seama că acolo nu au școli, ceea ce înseamnă că la un moment dat în viitor vor trebui să-și aducă puietul la școală cu mașina. După aia trebuie și after-school, care nu e la școală... alt drum cu mașină.
PMG ar trebui să descurajeze vizele de flotant și să încurajeze școala aproape de casă, de pildă prin susținerea materială a profesorilor să-și ia joburi la școli cât mai mărginașe, în așa fel încât berbecii să nu străbată tot Bucureștiul, până în centru, ca să-și aducă puietul la școală. De asemenea, ar trebui să încurajeze after-school-urile în interiorul școlilor, în așa fel încât copiii care nu au cu cine să stea acasă să rămână tot la școală. La noi la școală (în centrul centrului Bucureștiului - dar copilul meu se duce și vine pe jos, că noi stăm aproape) realmente vin dimineața colegi din toate colțurile orașului cu mașina și la prânz pleacă la after-school-uri de pe te miri unde, tot cu mașina. Puțini se duc la after-school-ul unei cucoane care e la 2 străzi de școală. Și care, oricum, nu are capacitatea de a primi mai mult de 10-12 copii.
Ar putea totodată sa își facă meseria și să impună eficientizarea și păstrarea curățeniei în transportul public din București. Am locuit în Hamburg și în Londra, înainte sa fie normalizat lucrul remote. Mai toată lumea circula cu metroul sau alte mijloace publice. Dar îți era drag sa circuli cu ele, nu ca in București.
Ar putea sa folosească media pentru a promova un bun simț și valori cât de cât utile în viață oamenilor. Nu propagandă de doi bani pe care nu cred nici copiii.
Dar după cum zici și tu, intenții bune nu au existat niciodată. Sunt mai preocupați sa inventeze pretexte pentru a mari taxele. Dacă ii iei la întrebări, nici un leu din ele nu s-a dus către combaterea efectivă a poluării. 🙄
Nu știu ce ar putea să facă primarul pentru incurajarii muncii remote, cat timp mințile luminate din SUA (adică CEO) cheamă lumea la birou din ce in ce mai des.
La Amazon se cheamă 5 zile pe săptămână, iar la restul firmelor cam 3. Lumea se duce deși nu are niciun coleg in Romania, pierd timp in trafic iar apoi stau pe zoom in săli de ședințe.
De ce? "to straighten our bonds, etc etc", deși știu și ei că productivitatea e mai slabă la birou și se pierde vremea la cafele.
taxele de care spui sunt doar pe clădiri, majoritatea firmelor închiriază clădirile deci plătesc doar chirie și utilități. de taxe se ocupa proprietarii clădirilor.
daca ar reduce taxele, ar mai ieftin sa închiriezi clădiri deci ne-ar chema și mai mult la birou :))))))
ar fi mai avantajos pt WFH sa mărească taxele și utilitățile pt companii cred :))))
Taxe "pe ..."...
Romania este intr-o bula bugetara ramasa la nivelul anului 1990. Orice taxa sau impozit colectata sub orice nume, ca e salubritate, stalp, sanatate sau pe folosirea prezervativului (ultima nu e reala... inca), merge intr-un singur loc, la bugetul de stat, de unde guvenul in uriasa sa intelepciune decide cum se imparte...
Atat.
Ideea orasului de 15 minute nu ii apartine ci este a curentului progresist ce otraveste lumea!
Cred ca solutia este perfectionarea transportului in comun desi fudulia si lenea mioritica nu au leac!
Sper ca si in Bucuresti sa se interzica aceste nenorocite de trotinete asa cum se intimpla deja prin Europa!
In ceea ce priveste modul de a munci de acasa( ca nu mai pot cu romgleza)este si va fi i mare pacaleala vazind in fiecare zi a saptaminii si la orice ora parcarile pline de la complexurile comerciale, fapt ce inainte de plandemie nu se intimpla!
An Nou, bun, frumos si sanatos!🥂
O, ba da, se intampla si inainte de pandemie ca mall-urile sa fie pline zi-lumina. Din 2011 pana in 2017 am facut teren din greu prin Iasi si imprejurimi. Mereu centrele comerciale din Iasi erau pline.
.
Aici ii dau dreptate lui Sebastian.
Remote working-ul cu cap ar ajuta mult.
da, niciodata nu am inteles cum de e plin un mall la 11 dimineata intr-o miercuri si nu erau pensionari sau studenti toti.
Eu nu vorbeam de mall-uri, daca ati citit cu atentie am spus parcarile din complexurile comerciale in care merg!
Eu nu sunt pentru full remote, trebuie lasata optiunea angajatului.
Traficul il reduci la jumate, daca transporti copiii cu autobuze scolare. Stiu ca nici un primar nu va face asta, dar asta e singura optiune prin care poti avea trafic lejer si blocaje minime la orele de varf.
si aia, exact.
Sunt de acord ca una din solutiile pentru decongestionarea traficului este munca remote. Din pacate primarul si municipalitatea nu prea are cum sa faca firmele sa o adopte, nu e ca si cand pot da o lege sa le oblige cum sa-si desfasoare activitatea, astea sunt lucruri care tin de fiecare companie in parte.
In plus, atunci cand vorbim de multinationale, aceste decizii sunt luate mereu de la sediul central si se aplica in toate tarile, nu e ca si cand filialele din Romania au decis ca sunt ele mai cu motz si vor neaparat sa aduca oamenii degeaba la birou.
Cunosc chiar cazuri in care firme care aveau mai multe cladiri renuntasera la o parte din ele sa faca economie la chirie, iar atunci cand a venit decizia de intoarcere la birou, oamenii pur si simplu nu aveau loc toti in birourile ramase.
poti da scutiri de taxe si altele si poti discuta cu firmele, exista solutii. Dar scopul ticalosilor e sa ne rupa cu impozite, nu sa rezolve situatia in sine, aici e problema.
Multinationalelor si firmelor mai mari li se rupe in 14 de eventualele scutiri de taxe locale de la noi cand cele mai mari taxe pe care ele le platesc sunt cele pe munca, 25% CAS si 10% CASS cand ai de la cateva sute de oameni in sus atarna mult mai greu in balanta contabila decat orice alta taxa.
Aici consider ca initiativa ar trebui sa vina in special din partea conducerii acestor companii, in loc sa cheltuie foarte multi bani pe campanii de CSR total inutile, o astfel de initiativa ar avea un impact mult mai mare si imediat, insa interesele din zona imobiliara primeaza, s-au dat spagi colosale in pandemie de catre dezvoltatori firmelor mari sa nu renunte definitiv la birouri si acum RTO nu e decat rezultatul.
o parte din taxe vin la locale si acolo se poate discuta.
Jumate din traficul din București e generat de berbecii care s-au mutat în suburbii fără să-și dea seama că acolo nu au școli, ceea ce înseamnă că la un moment dat în viitor vor trebui să-și aducă puietul la școală cu mașina. După aia trebuie și after-school, care nu e la școală... alt drum cu mașină.
PMG ar trebui să descurajeze vizele de flotant și să încurajeze școala aproape de casă, de pildă prin susținerea materială a profesorilor să-și ia joburi la școli cât mai mărginașe, în așa fel încât berbecii să nu străbată tot Bucureștiul, până în centru, ca să-și aducă puietul la școală. De asemenea, ar trebui să încurajeze after-school-urile în interiorul școlilor, în așa fel încât copiii care nu au cu cine să stea acasă să rămână tot la școală. La noi la școală (în centrul centrului Bucureștiului - dar copilul meu se duce și vine pe jos, că noi stăm aproape) realmente vin dimineața colegi din toate colțurile orașului cu mașina și la prânz pleacă la after-school-uri de pe te miri unde, tot cu mașina. Puțini se duc la after-school-ul unei cucoane care e la 2 străzi de școală. Și care, oricum, nu are capacitatea de a primi mai mult de 10-12 copii.
Ar putea totodată sa își facă meseria și să impună eficientizarea și păstrarea curățeniei în transportul public din București. Am locuit în Hamburg și în Londra, înainte sa fie normalizat lucrul remote. Mai toată lumea circula cu metroul sau alte mijloace publice. Dar îți era drag sa circuli cu ele, nu ca in București.
Ar putea sa folosească media pentru a promova un bun simț și valori cât de cât utile în viață oamenilor. Nu propagandă de doi bani pe care nu cred nici copiii.
Dar după cum zici și tu, intenții bune nu au existat niciodată. Sunt mai preocupați sa inventeze pretexte pentru a mari taxele. Dacă ii iei la întrebări, nici un leu din ele nu s-a dus către combaterea efectivă a poluării. 🙄
Nu știu ce ar putea să facă primarul pentru incurajarii muncii remote, cat timp mințile luminate din SUA (adică CEO) cheamă lumea la birou din ce in ce mai des.
La Amazon se cheamă 5 zile pe săptămână, iar la restul firmelor cam 3. Lumea se duce deși nu are niciun coleg in Romania, pierd timp in trafic iar apoi stau pe zoom in săli de ședințe.
De ce? "to straighten our bonds, etc etc", deși știu și ei că productivitatea e mai slabă la birou și se pierde vremea la cafele.
se poate discuta, negocia, da scutiri de taxe, exista metoda, dar jigodiile nu vor.
din păcate, scutirile mari de taxe pt companii sunt la nivel guvernamental, nu la nivel local
o parte din taxe merg la nivel local, daca e vointa sunt si solutii, dar jigodia aia nu vrea solutii.
taxele de care spui sunt doar pe clădiri, majoritatea firmelor închiriază clădirile deci plătesc doar chirie și utilități. de taxe se ocupa proprietarii clădirilor.
daca ar reduce taxele, ar mai ieftin sa închiriezi clădiri deci ne-ar chema și mai mult la birou :))))))
ar fi mai avantajos pt WFH sa mărească taxele și utilitățile pt companii cred :))))
nu man, parte din taxele pe munca vin la locale. Lasa cladirile.