Complexul de propagandă mediatic al Bruxellesului. Bani, programe și beneficiari. Acest articol nu e scris de mine, este preluat de la Sorina Alexandra Matei, de pe Facebook. Va recomand calduros sa o urmariti si sa va uitati cati bani ingroapa UE in propaganda, sa ne arate ca e frumos si bine. Din banii nostri.
1. „Măsuri de informare pentru politica de coeziune a UE (IMREG)”: 40 de milioane EUR din 2017 (aproximativ 5 milioane EUR pe an)
2. Linia bugetară: programele „Europa creativă”:
◉ „Parteneriate pentru jurnalism”: aproape 50 de milioane EUR (2021-25)
◉ O sferă publică europeană: o nouă ofertă media online pentru tinerii europeni„: 30,5 milioane EUR (2020-24)
◉ ”Proiecte transfrontaliere de educație mediatică": 9 milioane EUR (2022-24)
3. Linia bugetară: programele „Acțiuni multimedia”:
◉ „Reportaj audiovizual paneuropean”: 11 milioane EUR (2024)
◉ „Reportaj audio UE”: 4,5 milioane EUR (2024)
◉ „Acoperirea afacerilor UE prin radio”: 6,6 milioane EUR (2021-22)
◉ „Reportaj digital UE”: 5 milioane EUR (2024)
◉ „Centre media europene”: 8 milioane EUR (2023)
◉ „Platforme media europene”: 18 milioane EUR (2021-23)
4. Acordul de parteneriat UE-Euronews Acordul-cadru de parteneriat (FPA): peste 20 de milioane de euro pe an numai în ultimul deceniu Linia bugetară: programul „Europa digitală”:
◉ „Observatorul european al media digitale (EDMO)”:
cel puțin 27 de milioane de euro (2020-25)
5. Linia bugetară: programele „Orizont 2020”
◉ Diverse proiecte media, majoritatea axate pe combaterea
dezinformării, câteva milioane de euro pe proiect
6. Programe media străine finanțate prin Instrumentul de vecinătate, dezvoltare și cooperare internațională (NDICI) al Comisiei Europene : alocarea specifică pentru media nu a fost dezvăluită. Finanțarea mass-media de către Parlamentul European: 30 de milioane de euro din 2020 (aproape 10 milioane de euro pe an)
7. Proiecte pilot și acțiuni pregătitoare: de obicei finanțate prin linii bugetare dedicate
◉ Un exemplu este programul media „Un public european sphere: a new online media offer for young Europeans”, 30,5 milioane EUR (2020-24)
Finanțări
8. Măsuri de informare pentru politica de coeziune a UE (IMREG) -Contribuția UE - 40 de milioane EUR din 2017
9. A Brave New Europe - Contribuția UE 133 000 EUR- Țara Italia - Partener media - Internazionale (printre alții)
10. Coeziune Săptămânal Contribuția UE € 200,000 - Țări Franța și România- Parteneri media France Médias Monde și RFI România
11. Europe Close Up: Un serial paneuropean TV și online privind impactul regional al politicii de coeziune a UE Contribuția UE 200 000 EUR - Țări Germania, Austria și Țările de Jos - Partener media STUDIO 47 (printre alții)
12. Solidaritatea europeană - Contribuția UE 300 000 EUR Țara Italia - Partener media Rete Blu (printre alții)
13. Pulse of Europe - Supliment săptămânal în ziarele lituaniene - Contribuția UE 285 000 EUR Țara Lituania Parteneri media mai multe instituții media lituaniene
14. UE în Bulgaria- Contribuția UE € 300,000 Țara Bulgaria - Partener media Agenția Bulgară de Știri (BTA)
15. Italia: Coeziunea devine locală - Contribuția UE 265 000 EUR - Țara Italia Partener media ANSA (agenție de știri)
16. Time4Results: Coeziunea și noile oportunități de finanțare - Contribuția UE 270 000 EUR - Țara Italia - Partener media ANSA (agenție de știri)
17. Politica de coeziune astăzi și mâine - Italia - Contribuția UE 270 000 EUR Țara Italia - Partener media ANSA (agenție de presă)
18. Coeziune ecologică pentru tineret - Contribuția UE 280 000 EUR Țara Slovenia - Partener media Rtv
19. Vivi l'Europa- Contribuția UE 85.000 € - Țara Italia - Partener media Controradio
20. Europa al día - Contribuția UE 300 000 EUR - Țara Spania - Partener media RtvE
21. Fonduri europene: Vom beneficia cu toții - Contribuția UE € 220,000 - Țara Polonia - Partener media Bonnier Business Poland
22. Europa, Italia - Contribuția UE 260 000 EUR - Țara Italia – Partener media La Repubblica (GEDI Gruppo Editoriale)
23. InForMe - Măsuri de informare pentru politica de coeziune- Promovarea prin mass-media locală în Polonia - Contribuția UE: 270 000 EUR - Țara: Polonia - Parteneri media: mai multe instituții poloneze
24. Povești iberice ale coeziunii europene - Contribuția UE 270 000 EUR - Țara Spania și Portugalia - Parteneri media EFE și Lusa (agenții de presă)
25. De la Lisabona la Stockholm - Contribuția UE 300 000 EUR Țara Portugalia - Parteneri media RTP (serviciul public de radiodifuziune din Portugalia)
26. European Newsroom (enr) al agențiilor de presă - Contribuția UE 1,7 milioane EUR Țări pan-europene - Parteneri media agenții de presă din 24 de țări, coordonate de Deutsche Presse-Agentur (dpa)
27. Observatorul European al Media Digitale (EDMO) - Contribuția UE de cel puțin 27 de milioane EUR (2020-25) Țări paneuropene - Parteneri media organizații media și agenții de știri din întreaga Europă: Agence France-Presse (AFP) este un partener important, participând la mai multe hub-uri EDMO, inclusiv:
◉ DE FACTO (Franța)
◉ CEDMO (Europa Centrală: Republica Cehă, Slovacia, Polonia)
◉ EDMO BELUX (Belgia și Luxemburg)
◉ GADMO (Germania și Austria)
◉ BROD (Bulgaria și România)
◉ ADMO (Croația și Slovenia)
◉ HDMO-Lakmusz (Ungaria)
◉ MedDMO (Grecia, Cipru, Malta)
Agência Lusa, agenția națională de presă din Portugalia, este partener în cadrul hub-ului IBERIFIER, care acoperă Spania și Portugalia.
Algemeen Nederlands Persbureau (ANP), agenția olandeză de știri este implicată în hub-ul BENEDMO, care deservește Belgia și Țările de Jos.
Austria Presse Agentur (APA) participă la hub-ul GADMO, axat pe țările germanofone. Deutsche Presse-Agentur (dpa), agenția națională de știri din Germania, contribuie la hub-ul GADMO alături de alți parteneri germanofoni.
Pe lângă agențiile de știri, Observatorul European al Media Digitale (EDMO) colaborează cu o gamă variată de organizații media, inclusiv:
RTBF, RTL Luxembourg și radiodifuzorul public flamand VRT,
ca parte a hub-ului EDMO BELUX, care deservește Belgia și Luxemburg.
Libération, 20 Minutes și MediaConnect, ca parte a hub-ului
DE FACTO, care deservește Franța/
Times of Malta, ca parte a Observatorului mediteraneean pentru media digitale (MedDMO), care deservește Malta, Cipru și Grecia.
Magyar Jeti (444.hu), ca parte a hub-ului LAKMUSZ-HDMO,
care deservește Ungaria.
CORRECTIV, ca parte a hub-ului GADMO, care deservește
țările vorbitoare de limbă germană.
GEDI Gruppo Editoriale, proprietarul La Repubblica, și
Radiodifuzorul public italian RAI, ca parte a hub-ului IDMO, care deservește Italia.
28. Parteneriate pentru jurnalism - Contribuția UE: aproape 50 de milioane EUR (2021-25)
29. Wounds of Europe - Țara Italia - Parteneri media Linkiesta și Bulle Media
30. Connecto: spre valori europene prin media digitală - Țara România - Parteneri media PressHub.ro, EURACTIV România, Știrile Transilvaniei și Occidentul Românesc
31. Viitorul este albastru - Țări Spania și Grecia - Parteneri media Agenda Pública (Spania) și Macropolis (Grecia)
32. LucidAREurope - Țări Țările de Jos - Partener media EURACTIV (Țările de Jos)
33. The Eastern Frontier Initiative (TEFI) - Contribuția UE 1 milion EUR Țări Țările de Jos, Polonia, Slovacia, Ungaria și România - Parteneri media Bellingcat (Țările de Jos), Gazeta Wyborcza (Polonia), SME (Slovacia), 444.hu (Ungaria) și PressOne (România)
34. MediaResilience - Contribuția UE: 2 milioane EUR - Țări: Bulgaria, Croația, Grecia, Ungaria și Slovenia - Partener media de implementare: Open Society Institute, Sofia
35. Inițiativa de colaborare și jurnalism de investigație - Contribuția UE 2,4 milioane EUR Țări paneuropene - Parteneri media Tactical Tech și Free Press Unlimited (Țările de Jos), Reporteri fără frontiere (Franța), Fundacja Reporterow (Polonia), OBC Transeuropa (Italia) și Delfi (Estonia)
36. Jurnalismul colaborativ european într-un context global - Contribuția UE 2 milioane EUR Țări internaționale Parteneri media Consorțiul Internațional al Jurnaliștilor de Investigație (ICIJ), Context România, MANS (Muntenegru) și Siena (Lituania)
37. IJ4EU - Investigative Journalism 4 EU - Contribuția UE 3 milioane EUR Țări pan-europene - Parteneri media Institutul Internațional de Presă (Austria), Stichting European Journalism Centre (Țările de Jos), Centrul European pentru Presă și Media Libertate (Germania) și Arena pentru Jurnalism în Europa (Țările de Jos)
38. NEXT-IJ - Next-level Data and Tools for Investigative Journalism - Contribuția UE: 1 milion EUR Țările Parteneri media paneuropeni OCCRP (Țările de Jos), Università del Sacro Cuore (Italia) și Global Forum for Media Development (Belgia)
39. Factchecking: Strategy for Eastern European Media Resilience - Countries Slovakia, Poland, Bulgaria, Ukraine, Belarus Parteneri media I-Europa (EURACTIV Slovacia), Free Media Bulgaria (EURACTIV Bulgaria), Europejskie Media (Polonia), Ligamedia (Ucraina),MediaIQ și Centrul de Investigații din Belarus (Belarus)
40. Rețeaua europeană a verificatorilor de fapte - Țări pan-europene
41. TRIMEDIA - Raportare de încredere, media cu impact Comunități implicate - Țări Bulgaria Parteneri media DW Akademie (Germania) și Asociația Presei Independente (Moldova)
42. Asigurarea accesului la imagini/video verificate pentru profesioniști și cetățeni Țări Norvegia și Franța - Parteneri media Faktisk.no (Norvegia) și France Télévision
43. Stimularea modelelor de implicare comunitară pentru verificatorii de fapte europeni - Țări Spania și Italia - Parteneri media Maldita.es (Spania) și Facta-news (Italia)
44. European Focus - Contribuția UE 470 000 EUR Țările pan-europene Parteneri media n-ost și Tagesspiegel (Germania), Gazeta Wyborcza (Polonia), Balkan Insight (Bosnia și Herțegovina), Delfi (Estonia), El Confi-dencial (Spania), Domani (Italia), HVG (Ungaria) și Libération (Franța)
45. MIE - Media Innovation Europe: Independence Through Sustainability
Contribuția UE 1,7 milioane EUR Țări Austria, Germania, Ucraina
și Bosnia și Herțegovina. Parteneri media Institutul Internațional de Presă (Austria), Thomson Foundation (Germania), Fundația pentru Dezvoltarea Media (Ucraina) și Balkan Investigative Reporting Network (Bosnia și Herțegovina)
46. EthProMedE - Ethical and Professional Media Environment for Central and Eastern Europe -Contribuția UE 800 000 EUR Țări Letonia, Georgia, Cehia, Polonia și Ungaria - Parteneri media Latvijas Mediji (Letonia), Fortuna (Georgia), Ustav nezavisle zurnalistiky (Cehia), Fundacja Osrodek kontroli Obywatelskiej Oko (Polonia), UpGrade Media (Polonia) și Asociația jurnaliștilor maghiari (Ungaria)
47. MOST - Media Organisations for Stronger Transnational journalism Contribuția UE 1,2 milioane EUR Țări Italia, Franța, Polonia, Ucraina, Bosnia și Herțegovina, Spania, Țările de Jos. Parteneri media OBC Transeuropa (Italia), Le Courrier des Balkans (Franța), College of Europe (Polonia), European Pravda (Ucraina), Balkan Investigative Reporting Network (Bosnia și Herțegovina), El Orden Mundial (Spania) și Tactical Tech (Țările de Jos)
48. Platforme media europene: Contribuția UE 18 milioane EUR (2021-2023)
49. O sferă publică europeană: o nouă ofertă media online pentru tinerii europeni Contribuția UE 30,5 milioane EUR (2020-2024).
50. Proiecte transfrontaliere de alfabetizare mediatică: Contribuția UE 9 milioane EUR (2022-2024)
51. Raportările digitale ale UE: Contribuția UE 5 milioane EUR (2024).
52. Raport audio UE: Contribuția UE 4,5 milioane EUR (2024)
53. Raportare audiovizuală paneuropeană: Contribuția UE 11 milioane EUR (2024)
54. Centre media europene: Contribuția UE 8 milioane EUR (2023)
55. Acoperirea afacerilor UE prin radio: Contribuția UE 6,6 milioane EUR (2021-2022)
56. O ofertă multilingvă de afaceri pentru toți europenii. Contribuția UE 2,5 milioane EUR - Parteneri media ARTE (Franța, Germania), ARD și ZDF (Germania), France Télévisions (Franța), El País (Spania), Gazeta Wyborcza (Polonia), Internazionale (Italia), kathimerines (Grecia), Le Soir (Belgia), Telex (Ungaria), SRG SSR (Elveția)
57. O perspectivă europeană. Contribuția UE 2,2 milioane EUR. Parteneri media EBU-UER și RTBF (Belgia), Agence France-Presse și France Télévisions (Franța), Constructive Institute (Danemarca), Eurovision Italia (Italia), RTE (Irlanda), RTVE (Spania), ERR (Estonia), Yle (Finlanda), ARTE (Franța, Germania), BR (Germania), RA.
58. Afișare: o Europă, povești fără sfârșit. Contribuția UE: 2,3 milioane EUR.Parteneri media: Fundația Culturală Europeană, PublicSpaces și HUMAN (Țările de Jos), Cultural Broadcasting Archive și Eurozine (Austria),Voxeurop (Franța), Hostwriter (Germania), krytyka Poliyczna (Polonia),The Schuman Show și Community Media Forum Europe (Belgia), elDiario.es (Spania), Fanzingo (Suedia), YEPP Italia (IT) și kolegium Europy Wschodniej (Polonia)
59. PULSE. Contribuția UE 1,8 milioane EUR. Parteneri media OBC Transeuropa și Il Sole 24 Ore (Italia), n-ost (Germania), Voxeurop (Franța), Delfi (Lituania), Deník Referendum (Cehia), Der Standard (Austria), Efsyn (Grecia), Gazeta Wyborcza (Polonia), Hotnews (România), HVG (Ungaria), El Confidencial (Spania) și Mediapool (Bulgaria)
Campanii finanțate de Parlamentul European
60. Tineretul și alegerile europene.Contribuția UE € 175,000 Țara Franța
Partener media 20 minute
61. Europa în care vrei să trăiești depinde de tine. Contribuția UE 100.000 EUR Țara Spania. Partener media 20minutos.es
62. Sunteți UE? Contribuția UE € 100,000 Țara Grecia. Partener media 24MEDIA
63. BE EU. Contribuția UE € 140,000 Țara România. Partener media Antena 3
64. Europa votează: drumul către alegerile pentru Parlamentul European din 2024. Contribuția UE 150 000 EUR - Țara Italia.Partener media ANSA
65. ROD24 - Reporting on Democracy: Alegerile UE 2024. Contribuția UE € 67,500 Țara Austria. Partener media APA. Agenția de presă austriacă
66. Europa - Noua generație. Contribuția UE 98 000 EUR Țara Bulgaria
Partener media Radioul național bulgar.
67. Spuneți-vă părerea în alegerile pentru Parlamentul European (HEAR) Contribuția UE 150 000 EUR - Țara Italia. Partener media Ciaopeople Media Group
68. Alegeri europene 2024: EBRA, un grup media regional împotriva dezinformării și pentru implicarea cetățenilor în Uniunea Europeană Contribuția UE € 150,000 - Țara Franța. Partener media Dernières Nouvelles d'Alsace
69. Ce știm despre Parlamentul European? Contribuția UE 175 000 EUR Țara Spania. Partener media El Periódico de Catalunya.
70. Campania specială de informare privind alegerile pentru PE din 2024
71. Contribuția UE 190 000 EUR Țara Franța. Partener media France Télévisions
72. Acțiuni media multiplatformă în Ungaria pentru alegerile europene din 2024. Contribuția UE € 170,000 - Țara Ungaria. Partener media Magyar RTL Televízió
73. Vote4EU. Contribuția UE € 150,000 Țara Italia. Partener media RCS MediaGroup.
74. Eurodyssée. Contribuția UE € 175,000 Țara Belgia. Partener media RTBF
75. Știu UE 2024. Contribuția UE 80 000 EUR Țara Slovenia. Partener media Rtv.
76. Europaratswahl 2024. Contribuția UE 175 000 EUR Țara Austria. Partener media Der Standard
77. MediaFit. Contribuția UE 4 milioane EUR Țara Ucraina - Parteneri media Suspilne (radiodifuzorul public din Ucraina) și alte 25 de instituții media ucrainene, DW Akademie (Germania) și Radio și Televiziune lituaniene
78. EU4 Independent Media (EU4IM) - Contribuția UE în timp ce detaliile specifice privind bugetul general al programului. EU4IM nu sunt făcute publice, granturile individuale în cadrul programului pot ajunge la 100 000 EUR pe proiect. Țări beneficiare: Ucraina, Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Moldova și Belarus.
79. Media de calitate și consumul conștient de media pentru o societate rezistentă (ConMeCo). Contribuția UE 800 000 EUR. Țara Georgia.Parteneri media DW Akademie (Germania) și Fundația pentru dezvoltarea media (Georgia).
80. Media Freedom Hub. Contribuția UE 6 milioane EUR (2023-25). Țări: Rusia și Belarus
81. Casa MediaLab. Țări din afara UE Țări din Europa de Est.
82. Inovație. Media. Minds - Sprijin pentru jurnalismul de serviciu public în Balcanii de Vest. Contribuția UE în timp ce detaliile specifice privind bugetul general al programului EU4IM nu sunt făcute publice, subvențiile individuale în cadrul programului pot fi de până la 90 000 EUR pe proiect. Țări Balcanii de Vest. Partener media de implementare DW Akademie (Germania).
83. Finanțarea unor instituții media individuale.
Media outlets
Euronews (pan-European) € 230 million
ARTE (France) € 26 million
Euractiv (pan-European) € 6 million
Il Sole 24 Ore € 1.5 million
Eurozine € 1.5 million
Gazeta Wyborcza (Poland) € 105,000
444.hu (Hungary) € 1.1 million
GEDI Gruppo Editoriale (Italy) € 190,000
France TV (France) € 400,000
ZDF (Germany) € 500,000
Bayerischer Rundfunk (Germany) € 600,000
Kathimerines (Greece) € 150,000
Internazionale (Italy) € 180,000
Domani (Italy) € 100,000
Voxeurop (France) € 290,000
PressOne (Romania) € 111,000
Economia (Czechia) € 1.1 million
Chora Media (Italy) € 180,000
Media organisations
n-ost (Germany) € 1.5 million
Bellingcat (Netherlands) € 440,000
Reporters Without Borders (France) € 5.7 million
Journalismfund Europe (Belgium) € 2.6 million
Public broadcasters
Deutsche Welle (Germany) € 35 million
France Médias Monde € 16.5 million
France Télévisions € 1 million
RAI Radiotelevisione italiana (Italy) € 2 million
RTBF (Belgium) € 675,000
RTP (Portugal) € 1.5 million
Estonian Public Broadcasting, ERR € 1 million
RTVE (Spain) € 770,000
ERR (Estonia) € 1 million
TV2 (Denmark) € 900,000
News agencies
Agence France-Presse € 7 million
ANSA (Italy) € 5.6 million
Deutsche Presse-Agentur, dpa (Germany) € 3.2 million
Agencia EFE (Spain) € 2 million
Associated Press (AP) Television News € 1 million
Lusa News Agency (Portugal) € 200,000
Polish Press Agency € 500,000
Athens News Agency € 600,000
Sursa: Mașina mediatică a Bruxelles-ului. Finanțarea mass-media de către UE și modelarea discursului public
Mulțumiri și felicitări pentru articolele de calitate excepțională cu care ne onorați!
Dacă mai adaug și constanța acestei calități (mananegementul calității) nu pot spune decât Excelsior!
Eu sunt complet de acord ca UE sa cheltuie niste bani ptr "marketing". Dupa cum stim europenii de cand e lumea s au ocupat cu omoratul toti pe toti. Deci bani ptr propaganda sa ne tina uniti sunt money well spent. Altfel ne intoarcem la ce stie Rusia mai bine de exemplu, la moarte si distrugere.